パンダ強化なのはいいんだけど毎回しょーもない変化ばっかりでぼくは悲しいです
すごい疲れたのでINする元気ないけどゴロゴロしながら本家フォーラム見てきた。
Iop : Iop’s Wrath: The spell now has a global cooldown. The spell’s base damage is increased. The spell’s bonus damage when it is recast is reduced. The cooldown is reduced to 3 turns. Spell points invested are returned. Sadida : Dolly Sacrifice : The spell now correctly affects Rogue bombs (treating them as summons). Pandawa : Common spells (Cawwot, Leek Pie, Perfidious Boomerang, Moon Hammer, Lightning Strike, Weapon Skill, Soul Capture, and Release) can now be cast while Drunk. Feca: Spell Rebound : The spell no longer reflects triggered spells (Poutch, for example). Spell points invested are returned. Truce : The AP cost is reduced to 3. Cooldown is reduced to 10, 9, 8, 7, 6 et 5 turns atevels 1 to 6. Duration is reduced to 1 turn. The Critical Hit is removed. The damage reduction can no longer be unbewitched. Spell points invested are returned. Foggernaut : The Tacturret will now systematically push targets whenever possible (it sometimes refused to push a target on a bomb wall).
いやもうイオップ接待はもう勝手にしてください状態なんだけどさ。
武器制限に基づく呪文強化とかないわけー。
パンダはカロットとかムーンハンマーとか落雷が酔い状態でも使えるようになりますよーてことかな?
座頭イッシュワン変身からのー落雷ぶっぱとかはじまっちゃうのかしら。
てかてか酔い状態で武器スキル使えるってことは武器も振れるってこと???イッシュワンで???武器?????さすがにないか。
イオ怒りが3ターンになるのと休戦の効果が1ターンになるってところは覚えとかないとかな?
あと細かいところで100LV未満MOBHP増、100LV以上MOBHP減という、もう新規ちゃんこないでねワクフやろうよ的なアップデートとか
武器スキルが剣とか弓とか分かれてるのが削除で新しい共通の武器スキルみたいなのが追加される?
てことは換装が簡単にできるようになるってことなのかな。
あとAOEの攻撃スキルの中心10%ボーナスがなくなるらしい。以下対象スキル
Burning Glyph Aggressive Glyph Crackler Punch Mound Mass Trap Temporal Dust Playful Claw Rough Tongue Reflex All or Nothing Revitalizing Word Divine Sword Blow Destructive Sword Celestial Sword Sword of Iop Burning Arrow Bat’s Eye Slow Down Arrow Explosive Arrow Wild Grass Manifold Bramble Sacrier’s Foot Fury Schnaps Melancholy Explosive Flask Pandatak Explobomb Greanado Water Bomb Boomerang Daggers Carbine Blunderbuss Martelo Froth Vapour
私に関係あるところはサクリの怒り、ナイフの波、爆発フラスコ、サディのマルチロンス・・・くらいか。まじでどうでもいい。
追記
Weapon Balancing: More than 690 weapons are modified and balanced on a case-by-case basis. A devblog article about this topic is available here: Changes to Individual Weapons in 2.11 Weapons of level 150 and higher: Beddy Bow: the AP cost changes to 4. Stormcloud Staff: the strength condition increases to 300. The critical hit bonus changes to 4. Mush Mishish Staff: the AP cost changes to 5. Sunshade Staff: the critical hit bonus changes to 4. Thanos Staff: the critical hit bonus changes to 5. Godswrath Daggers: the critical hit bonus changes to 5. Mush Cuteers: the critical hit bonus changes to 4. Aggravating Daggers: the critical hit bonus changes to 8. Mallow Marsh Daggers: the critical hit bonus changes to 5. Dagg'Adou: the critical hit bonus changes to 5. Gaga Daggers: the critical hit bonus changes to 5. Youyettes: an MP < 6 condition is added. Ice Daggers: the critical hit bonus changes to 5. Blord Warrior's Cursed Sword: the critical hit rate changes to 1/50. The critical hit bonus changes to 10. The AP cost changes to 7. Cursed Scythe of the Blord Warrior: the critical hit rate changes to 1/50. The critical hit bonus changes to 5. The AP cost changes to 6. Giger's Nightmare Blade: the AP cost changes to 6. Az'Tech: the critical hit bonus changes to 3. Peccary Blade: the AP cost changes to 6. Karnak: the class = Iop condition is removed. Killarity Sword: the critical hit bonus changes to 5.
Ice Daggers: the critical hit bonus changes to 5.
くっそwwwww
もう2度と使用することはないでしょう^^
武器スキルリセットされるから回避にでも振るかな